W poprzedniej części artykułu, pokazaliśmy jak szybko i skutecznie możesz wystawiać faktury i windykować swoich wierzycieli. W tej części opiszemy, jak wpłynąć na efektywność Twojego zespołu handlowego.

„Korzyści płynące z dobrego planowania są ogromne. Szacuje się, że każda minuta poświęcona na planowanie pozwala zaoszczędzić 10 minut pracy.”

Brian Tracy

Dobre planowanie czasu pracy to podstawa – dlatego ekran powitalny mySales to Twój kalendarz. Twoje zadania są pogrupowane w kategorie tj. spotkania, emaile, rozmowy telefoniczne, ofertowanie itp. Każde zadanie ma swój status: wykonane, niewykonane, oczekujące. Dzięki szybkim statystykom możesz podsumować, które kategorie zadań zajmują Ci najwięcej czasu i czy dobrze planujesz swój dzień pracy. Dodatkowo, masz możliwość delegowania zadań do swoich współpracowników. Każde zadanie ma przypisany czas trwania (definiowany w ustawieniach systemu), dzięki czemu ewidencjonujesz nie tylko ilość zadań w danej kategorii, ale również poświęcony na nie czas. Każde zadanie może zostać przypisane do konkretnego prospektu lub kontraktu, dzięki czemu dokładnie wiesz ile czasu poświęciłeś na zdobycie i obsłużenie swojego Klienta (jaki jest faktyczny czas i koszt pozyskania Klienta i jego obsługi). Już nie musisz zastanawiać się, co robią Twoi pracownicy i czy są efektywni? – wystarczy szybki rzut okiem na statystyki i wiesz, jak wygląda typowy miesiąc/tydzień/dzień pracy każdego z pracowników. Jakie zadania realizuje (w podziale na kategorie zadań) i jaką ma efektywność. Widzisz nad iloma prospektami (potencjalnymi klientami) pracuje, ile czasu poświęca na telefony, emaile, spotkania i zadania administracyjne. Widzisz, czy organizuje swój czas efektywnie. Jeżeli z kalendarza wynika, że Twój pracownik średnio 4 godziny spędza na telefonie i spotyka się z 2 potencjalnymi klientami dziennie, ale po leju sprzedażowym widzisz, że niewiele nowych prospektów wpada do jego bazy – to znaczy, że działa nieefektywnie. Być może trzeba zweryfikować, w jaki sposób prowadzi rozmowy z potencjalnymi Klientami lub dać mu dodatkowe wsparcie szkoleniowe. Z kolei drugi z pracowników w krótszym czasie pozyskuje dwa razy więcej potencjalnych klientów, ale z jakiś powodów nie finalizuje sprzedaży i nie realizuje targetu. Dzięki lejowi sprzedaży (PROSPEKTY) dowiesz się, na którym etapie Twój pracownik traci sprzedaż i z kim przegrywa. Dzięki mySales szybko zidentyfikujesz wąskie gardła w sprzedaży i lepiej dopasujesz ludzi do zadań, oraz wzmocnisz ich kompetencje w obszarze, w którym słabiej sobie radzą. Dodatkowo, w systemie dostępne są zestawienia zbiorcze dla całego zespołu handlowego. Dokładnie wiesz nad czym pracują Twoi ludzie, jaka jest ilość i wartość otwartych sprzedaży, na jakim etapie są poszczególni potencjalni klienci, kto jest Twoim konkurentem. W systemie mySales zaszyliśmy wzorcową ścieżkę pracy nad potencjalnym Klientem – podpowiadamy jakie kolejne kroki należy wykonać, by zwiększyć szanse na sprzedaż.

I pamiętaj – mySales to system w chmurze – dzięki czemu masz dostęp do wszelkich danych z poziomu każdego urządzenia mobilnego 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu. Z mySales dokładnie wiesz, co robią Twoi ludzie, czy są efektywni i w jakim obszarze potrzebują wsparcia.