W artykule „Dlaczego oprogramowanie zjada świat” (ang. „Why Software is eating the world”) Marc Andreseen z dziennika „The Wall Street Journal” przedstawił tezę, że w przeciągu 10 lat większość branż i biznesów zostanie zasadniczo zmienionych przez firmy, których głównym zasobem i przewagą nad konkurencją jest oprogramowanie.

 

 

Dlaczego oprogramowanie ma tak wielki wpływ na Twój biznes?

Ciekawie w tym aspekcie są wyniki badania przeprowadzonego w 2013 roku przez IBM w ponad 400 dużych firmach na całym świecie (przekrojowy wybór branż), według którego około 54% firm zdaje się sobie sprawę, że oprogramowanie jest krytyczne dla ich biznesu. Jedynie 25% z nich wybiera je dobrze i efektywnie, a te przedsiębiorstwa, które robią to efektywnie w 69% przypadków są bardziej rentowne niż ich konkurencja.

Uporządkowany chaos

Właściciele firm, menadżerowie, kierownicy zespołów – każdego dnia zalewani są mnóstwem informacji. Problemem jest nie sam dostęp do informacji, ale szybka agregacja danych. Wg. ekspertów z McKinsey „miejsce” pracy współczesnego menadżera to pulpit informacyjny, który wyświetla szereg wyników generowanych przez odpowiednio spreparowane algorytmy karmione informacjami na temat zachodzących w przedsiębiorstwie procesach. Czas jest najdroższym, ograniczonym zasobem, dlatego też tak ważny jest szybki dostęp do odpowiednio zagregowanych danych. Eksperci mySales postawili sobie za cel uproszczenie i zoptymalizowanie procesów w Twojej firmie oraz dostarczenie podstawowych danych i wskaźników „na tacy” – tak byś mógł bardzo szybko podejmować najlepsze dla Ciebie i Twojej firmy decyzje.

Wielu menadżerów sprzedaży, z którymi się spotkaliśmy nie posiadało bieżącego dostępu do rzetelnych analiz dotyczących procesów sprzedażowych i efektywności swoich ludzi.

Dlatego dzięki mySales będziesz w stanie bardzo szybko odpowiedzieć na poniższe pytania:

  • Jaka jest efektywność Twoich pracowników?
  • Jaką marżę realizujesz na danym pracowniku?
  • Jakie zadania realizują Twoi ludzie i jakie ma to przełożenie na przychód?
  • Na jakim etapie Twój pracownik traci sprzedaż i z kim przegrywa?
  • Którymi kanałami pozyskujesz najwięcej klientów?
  • Jaki jest czas i koszt pozyskania danego kontraktu? Jaka jest jego rentowność?
  • Jak wyglądają leje sprzedażowe Twoich pracowników i jakie są realne szanse na zamknięcie sprzedaży?
  • Jaki jest procent zrealizowanych i niezrealizowanych zadań Twoich pracowników? Czy umieją dobrze planować swój dzień pracy?
  • Ile spotkań muszą odbyć Twoi ludzie w danym miesiącu/kwartale/roku aby zrealizować target sprzedażowy?

 

To tylko nieliczne przykłady ważnych pytań, na które musisz znać odpowiedź, jeżeli chcesz by Twoja firma rozwijała się we właściwym kierunku.

Pamiętaj korzyści płynące z dobrego planowania są ogromne. Szacuje się, że każda minuta poświęcona na planowanie pozwala zaoszczędzić 10 minut pracy. MySales pomaga nie tylko dobrze zaplanować pracę, lecz również dostarcza szeregu analiz dzięki którym Twoje decyzje są lepsze i szybsze.